واحد فناوری اطلاعات بیمارستان |
|
|
نام و نام خانوادگی |
عبدالله پورجباری |
|
سطح تحصیلات |
کارشناس فناوری اطلاعات |
|
تلفن |
||
داخلی |
||
آدرس وب سایت |
https://www.gums.ac.ir/imamh |
ارائه خدمات مورد نیاز:
ارائه خدمات در واحدهای تابعه در زمینه مهندسی نرم افزار و سخت افزار رایانه ای و مطالعه و بررسی مستمر برای شناسایی نیازهای حوزه،
مطالعه وارزیابی پیشرفتهای حاصله در زمینه فناوری سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحد مربوط
بررسی وتایید تقاضاهای رسیده از نقطه نظر فنی وامکانات موجود برای ارائه خدمات مربوط.
پیش بینی احتیاجات واحد سازمانی در زمینه ،تجهیزات و تسهیلات مورد نیاز واقدام درجهت تامین آنها
برنامه ریزی لازم در خصوص نگهداری واستفاده بهینه از امکانات.
تهیه گزارشات مورد نیاز برای مقام بالاتر.
وظایف، اختیارات و مسئولیت ها
الف ) حوزه نرم افزار
تهیه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهیزات رایانه ای ، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود ،به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات با ثبت در سامانه مستند سازی دانشگاه
نصب، راه اندازی و آمــــــوزش نرم افزارهای کاربردی تدوین شده
نصب، راه اندازی و آموزش کاربران و کارشناسان برای استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی شده
شناسایی و تشخیص نیازهای نرم افزاری حوزه
ارائه خدمات پشتیبانی در زمینه نگهداری و رفع اشکال و به روز رسانی برنامه های نرم افزاری در دست اجرا
آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
نظارت بر سایت اینترنتی بیمارستان و تلاش در جهت به روز نمودن اطلاعات
نظارت روزانه بر عملکرد صحیح دستگاه Voip و رفع عیوب احتمالی
نظارت، ارزشیابی و کنترل پروژه های طراحی نظامهای رایانه ای که توسط پیمانکار به انجام می رسد
بررسی نیازهای نرم افزاری مورد نیاز واحدهای مختلف و ارائه نظرات مشورتی برای خرید یا سفارش خرید آنها
تهیه و حفظ و نگهداری مستندات نرم افزارهای خریداری شده به منظور مراقبت و پشتیبانی بهتر از سیستمهای در دست اجراء
تهیه تدوین و اجرای برنامه های آموزشی برای کارشناسان و عموم کاربران جهت استفاده بهتر و موثرتر از نظام رایانه ای
پشتیبان گیری دوره ای از داده های مهم مربوط به نرم افزارها
فراهم سازی بستر استفاده از منابع نرم افزاری شبکه ازقبیل نصب و راه اندازی نرم افزارهای مورد درخواست کاربران با درنظرگرفتن نیاز واقعی آنها جهت جلوگیری ازترافیک نرم افزاری در هر سیستم
ارتباط مستمر با شرکتهای طرف قرارداد بیمارستان و رفع اشکالات و نیازهای کاربران
ارائه مشاوره برای استفاده بهینه از نرم افزارها
رفع آلودگیهای ویروسی بوجود آمده در کامپیوترهای اداری
ب ) حوزه شبکه
حفظ ، نگهداری ، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در بیمارستان
راه اندازی سرور های مور نیاز واحد
پشتیبانی شامل رفع مشکلات احتمالی سرور و تهیه نسخ پشتیبان
ارتقا سرورهای محلی به منظور بهینه سازی ارائه سرویس به کاربران
اقدام درجهت اتصال و یا انفصال کامپیوترهای موجود در حوزه بنا به نیاز و فراهم نمودن مقدمات لازم و انجام تنظیمات مربوطه منطبق بر فرآیندهای موجود.
برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه بیمارستان طبق فرآیندهای موجود
حفظ امنیت فیزیکی محیط اتاق سرور- دما و دقت در عبور و مرور ها
ج ) حوزه سخت افزار
انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز طبق بخشنامه های دانشگاه و خرید طبق لیست
نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند ( مانند : چاپگر ) به شرکت های خصوصی وکنترل کیفیت تعمیر تجهیزات
بررسی نیازهای سخت افزاری مورد نیاز واحدها و تشخیص و تعیین چگونگی رفع نیازها با استفاده از امکانات موجود و ارائه نظارت کارشناسی برای خرید یا سفارش خرید آنها
تهیه، نصب و پشتیبانی کلیه تجهیزات فعال و غیر فعال
رفع اشکالات و موارد پیش آمده در هر سیستم و لوازم جانبی و نصب سیستم عامل
و) آموزش
شرکت فعال در برنامه های آموزشی مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه
آموزش موردی کاربران و تهیه جزوات آموزشی مورد نیاز
ز)امور ستادی
نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی
انتقال تصمیمات مدیریت فناوری اطلاعات به حوزه مربوطه
شرکت در جلسات وکارگاههای برگزار شده از طرف مدیریت فناوری اطلاعات به طور منظم
پاسخ به مکاتبات اداری در موعد مقرر
ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
ح) شرح وظایف مسئول فنآوری اطلاعات بیمارستان در ارتباط با نرم افزار HIS
برنامه ریزی در جهت آموزش کل پرسنل بیمارستان و اعلام آن به مدیریت
آموزش موردی به پرسنل در بخشها و واحدها .
ارتباط بین بیمارستان و تیم نرم افزاری و واحد پشتیبانی شرکت ارائه دهنده HIS در مورد خواسته ها و نیازهای مجموعه.
اعلام گزارش خرابی و نقص به شرکت پشتیبان و پی گیری رفع آن از طریق مدیر پشتیبانی شرکت.
تهیه پشتیبان از دیتا بانکهای HIS.